Coca-Cola Italia crede fortemente nei giovani talenti.

Per questo motivo, ogni anno promuove progetti di stage dedicati ai neo-laureati di tutte le discipline (specialmente economiche e umanistiche).

I nostri progetti di stage sono altamente formativi poiché consentono di sviluppare attitudini e competenze, lavorando a stretto contatto con i nostri team di professionisti e gestendo in prima persona attività a valore aggiunto.

Ecco che cosa raccontano i ragazzi che hanno fatto un’esperienza in Coca-Cola Italia:

“A volte capita che i sogni diventino realtà...e ti ritrovi a essere la nuova Public Affairs & Communications Intern di Coca-Cola Italia! Un’opportunità unica che ti permette di toccare con mano il sistema organizzativo di una grande azienda e di acquisire delle reali competenze lavorative. Ambiente internazionale e stimolante, eccellenza, professionalità, spirito di gruppo e competitività: sono solo alcuni degli ingredienti di questa straordinaria esperienza.” Sara

Rappresentare un brand leggendario come Coca-Cola è motivo di grande orgoglio e indomabile senso di appartenenza. Per questo l’opportunità di iniziare la propria carriera in Coke è di inestimabile valore.” Jacopo

“Lo stage in Coca-Cola permette di entrare in contatto con un ambiente dinamico, coinvolgente e stimolante. Questo contribuisce a creare una sincera passione per il brand e per tutte le sue iniziative sempre innovative.” Giulia

In questa sezione puoi trovare i progetti attualmente disponibili, a cui è possibile candidarsi inviando una mail all'indirizzo

journeyitalia@coca-cola.com

inserendo nell’oggetto il nome della posizione per cui ci si sta candidando.

Job title: Commercial Intern

Coca-Cola Italia is looking for an Intern for the Commercial Team based in Milan for a period of 6 months ideally starting by January 2019.

This position is an excellent opportunity for somebody who has learned the “basics” of marketing/sales strategy at University and would like to bring theory to life. The position gives a unique chance to be part of a small, young and international team, learning “on the job” about the skills and tools of commercial strategy.  The trainee will support Customer IC (Out of Home) manager in the development and implementation of IC channel strategy.

He/she does analysis on key business/performance indicators, such as sell-in, sell-out, market data and proposes interpretation based on evidences.

The trainee participates to all initiatives to sustain and implement our commercial strategy on the channel, defining together with the IC Commercial Manager, potential activities to implement in store or to the trade in order to hit the business objective.

The ideal candidate has finished his/her studies or has already graduated in business administration or comparable degree with a focus on Business/Marketing and has collected internship experience in sales or marketing, ideally in international companies.

Excellent skills in Excel and Powerpoint, and English language are a must. Knowledge of Nielsen database is a plus.

The person we are looking for will be highly motivated, willing to learn and explore new things, equipped with good analytical skills, open-minded, outgoing, solution-oriented, communicative, flexible, proactive and responsible.